Skip to main content

ရေအေး၏ 'သားပိုက်ကောင်နေ့ရက်များ'



သားပိုက်ကောင်နေ့ရက်များ

ရေအေး

ဇလပ်နီစာပေ၊ ဩဂုတ် ၂၀၂၃ (ပထမအကြိမ်)

ဒီဝတ္ထုလေးထွက်လာတဲ့အတွက် စာရေးသူကိုရော ထုတ်ဝေသူကိုရော ကျေးဇူးတင်တယ်။ ဒါမျိုး မြန်မာပင်ကိုရေးထဲမှာ ဖတ်ချင်နေတဲ့ အာသီသလေး ပြည့်သွားတယ် ဆိုရမယ်။ အစဉ်အလာ ဝတ္ထုရေးဟန်တွေသာ လွှမ်းမိုးနေဆဲ မြန်မာခေတ်ပေါ်စာပေလောကရဲ့ ကွက်လပ်တစ်ခုကို ဖြည့်ဆည်း ပေးလိုက်တဲ့ ဝတ္ထုလို့ဆိုရမယ်။ 

ရုတ်တရက် ပြိုကျလာတဲ့ကျီးအုပ်တွေ၊ နေပြောက်တောင် မထိုးအောင် ကောင်းကင်မှာ ကျီးတွေဟာ အတောင်ပံချင်း ထိနေအောင် အုပ်မိုးထားတဲ့အတွက် ရုတ်တရက် မိုးမှောင်ကြီးကျသွားသလို ဖြစ်သွားတဲ့ အခိုက်အတံ့တွေရဲ့နောက်မှာ သွေးပျက်စရာ အဖြစ်အပျက်တွေ။ ရွာထဲကို ကြောင်နက်ကြီးတွေ ဝင်လာသတဲ့။ အိမ်ပြင်မှာတွေ့သမျှ လူတွေကို အကုန် လက်တွေခြေတွေ ဆွဲဖြုတ်။ တစ်ရွာလုံး ကမ္ဘာပျက်သလိုဖြစ်။ တချို့ကလည်း လူတစ်ကိုယ်စာမကမြင့်တဲ့ ကြောင်ကြီးတွေတဲ့။ တချို့ကလည်း လူကိုယ်ခန္ဓာနဲ့ ကြောင်ဦးခေါင်းတဲ့။ မျက်လုံးက ကြောင်မျက်လုံးတွေတဲ့။ 

ဒီလိုနဲ့ ရွာတွေ ရွာတွေဟာ ကျီးတွေ၊ ကြောင်တွေကြောင့် အိုးအိမ်ကိုစွန့်ခွာထွက်ပြေးကြရတယ်။ လူမရှိတော့တဲ့ ရွာပျက်ကြီးတွေကို ကြောင်တွေက မီးရှို့ဖျက်ဆီးတယ်။ ရွာကိုစွန့်ခွာထွက်ပြေးရသူတွေထဲက ဖိုးနီဆိုတဲ့ ဒုက္ခိတလေး တစ်ယောက်ရဲ့ နေရာကနေ ဝတ္ထုကို ဇာတ်ကြောင်းပြောထားတယ်။ ဖိုးနီရဲ့ အဘိုးနဲ့ ညီလေးနဲ့က ကြောင်တွေလက်ချက်ကြောင့် သေဆုံးပြီး မြေဇာမြက်ဘဝကို ရောက်သွားကြတယ်။ ဖိုးနီရဲ့ အမေက ကျားမ ဘဝကို ပြောင်းသွားတယ်။ ဖိုးနီကတော့ သူ့အဘွားနဲ့အတူ တစ်ရွာလုံး ရွာကိုစွန့်ခွာထွက်ပြေးကြရာမှာ ပါသွားတယ်။

လမ်းမှာထူးဆန်းတဲ့ အဖြစ်အပျက်တွေ ဖြစ်တယ်။ ဒုက္ခသည်ရွာသားတွေဟာ သူတို့နှုတ်က ပြောလိုက်တဲ့ အတိုင်း တကယ်ဖြစ်သွားတယ်။ ငှက်ကလေးဖြစ်ချင်လိုက်တာ ပြောတဲ့သူက ငှက်ဖြစ်သွားတယ်။ ချိုင်းထောက်ကြောင့် ခရီးမတွင်တဲ့ ဖိုးနီကိုကြည့်ရင်း အဘွားဖြစ်သူရဲ့နှုတ်က ဖိုးနီကို သားပိုက်ကောင်က သူ့ကလေးကို ရင်မှာပိုက်သလို ပိုက်ပြီးခေါ်သွားလို့ရရင် ကောင်းမယ် ပြောလိုက်တာနဲ့ ဖိုးနီဟာ ချက်ချင်း သူ့အဘွားရဲ့ရင်ဘတ်အိတ်ကြီးထဲ ကလေးပေါက်စနလေးဘဝနဲ့ ရောက်သွားတယ်။ အဲသည်က စလို့ ဖိုးနီဟာ သူ့အဘွားရဲ့ မျက်လုံးတွေ၊ နားတွေကနေ တစ်ဆင့်ပဲ အပြင်လောကကို မြင်ရ၊ ကြားရတော့တယ်။ နောက်ပြီး ဖိုးနီဟာ သူ့အဘွားရဲ့ စိတ်ထဲက စဉ်းစားနေတာတွေကို မြင်နေရတယ်။ အဘွားရဲ့စိတ်ကိုလည်း သိနေတယ်ပေါ့။ 

ဖိုးနီနဲ့သူ့အဘွားနဲ့ဟာ ပန်းစုံတောဆိုတဲ့ ထူးဆန်းတဲ့ရွာတစ်ရွာကို ရောက်သွားတယ်။ ရွာမှာလည်း သူတို့လိုပဲ ကြောင်တွေ ကျီးတွေကြောင့် နေရပ်စွန့်ခွာခဲ့ရသူတွေ ခိုလှုံနေကြသေးတယ်။ ဖိုးနီရဲ့အဘွားက ဖိုးနီကို သူ့ရင်ဘတ်အိတ်ထဲ တစ်ချိန်လုံးထည့်ပြီး သယ်ဆောင်နေရသလိုမျိုး ထူးထူးဆန်းဆန်းတွေ ဖြစ်တဲ့ တခြားသူတွေကိုလည်း သူတို့ဆုံရတယ်။ တစ်ချိန်လုံး ဆံပင်တွေ တအားရှည်ထွက်နေတဲ့ ဆံရှည်မြင့်သန်း၊ ဒီရွာကိုရောက်ခါမှ ရုတ်တရက် ဆေးဆရာမဖြစ်သွားတဲ့ မခြင်္သေ့၊ အသက်နဲ့အရွယ်နဲ့ ပြောင်းပြန်တွေ ဖြစ်နေတဲ့ မြေးအဘွားသုံးယောက်၊ စကားပြောရင် ‘မ’ တွေထည့်မပြောလို့မရဖြစ်နေတဲ့ ဦးဇင်းဦးမာဏ၊ ည ၁၂ နာရီထိုးတာနဲ့ အိပ်ရာကနေ လန့်လန့်နိုးပြီး ဘာကိုကြောက်မှန်းမသိကြောက်နေရတဲ့ အဘိုးဦးမြစ် စတဲ့သူတွေပေါ့။

မခြင်္သေ့ရဲ့ဦးဆောင်မှုနဲ့ တစ်ပတ်တစ်ခါ ပြုလုပ်တဲ့ တနင်္ဂနွေစကားဝိုင်း။ အဲဒီမှာ မခြင်္သေ့မေးတဲ့သူက မေးတဲ့မေးခွန်းကိုဖြေရတယ်။ ရွာမှာကြုံခဲ့ရတဲ့အဖြစ်အပျက်တွေ၊ ခု လတ်တလော စိတ်မှာဖြစ်နေတဲ့ အကြောက်တရားတွေ၊ ကြောက်နေမိတဲ့အရာတွေ စသည်ဖြင့်။ ဖိုးနီရဲ့အဘွားကတော့ သူ့မြေး ဖိုးနီကို ရင်ဘတ်အိတ်ထဲကနေ အပြင်ကို ပြန်ရောက်အောင် ဘယ်လိုလုပ်ရမလဲ သိရမယ်ဆိုလို့ တနင်္ဂနွေဝိုင်းကို ပုံမှန် လာတက်တယ်။ ဒါပေမဲ့ ဒီကိစ္စကို ဘယ်သူမှ မဆွေးနွေးကြဘူး။ ရွာ့ပြင်မှာ နှင်းတွေ အဆုပ်လိုက် အခဲလိုက်ကျတဲ့ညမှာ နှင်းခဲကိုစားရင် အဘွားခံစားနေရတဲ့အပူတွေ အေးသွားနိုင်တယ်လို့ မခြင်္သေ့ကဆိုတယ်။ နှင်းတွေ ကျတဲ့ ည ၁၂ နာရီမှာ ဖိုးနီရဲ့အဘွားဟာ နှင်းခဲစားဖို့ ရွာပြင်ကိုအသွားမှာ နှင်းထဲမှာ တောင့်တောင့်ကြီးရပ်နေတဲ့ မိန်းကလေးတစ်ယောက်ကို တွေ့တယ်။ အဲသည်မိန်းကလေးကို ရွာက ကယ်တင်ပြီး ဖိုးနီတို့မြေးအဘွား အိမ်မှာပဲ ထားကြတယ်။ အဲဒီမိန်းကလေး ရောက်လာခြင်းဟာ တစ်ရွာလုံးရဲ့ ကံကြမ္မာပြောင်းလဲဖို့ အစလည်း ဖြစ်တယ်။ 

ဒီဝတ္ထုကို ဖတ်ပြီး ကျနော်တို့နဲ့ရင်းနှီးပြီးသား နေရာဒေသတစ်ခုက အဖြစ်အပျက်တွေနဲ့ အချိန်ကာလကြီး တစ်ခုကို မျက်စိထဲ မြင်ယောင်မိပါရဲ့။ ဒါ ကျနော်တစ်ဦးတည်းရဲ့ အမြင်နဲ့ခံစားချက်ပါ။ ရေးသူကိုယ်တိုင်ကလည်း ဒါကိုရည်စူးပြီး ရေးတာ ဟုတ်ချင်မှဟုတ်ပါလိမ့်မယ်။ တခြားစာဖတ်သူတွေမှာလည်း အမြင်အမျိုးမျိုးရှိနိုင်ပါတယ်။ နို့ပေမဲ့လည်း မတူကွဲပြားတဲ့အမြင်နဲ့ ခံစားမှုတွေ ရောင်စဉ်ဖြာထွက်လာအောင် လုပ်တာကိုက ခေတ်သစ်/ခေတ်ပေါ် ဝတ္ထုတွေရဲ့ လက္ခဏာရပ်တစ်ခုလို့လည်း ဆိုနိုင်ပါတယ်။ 

‘သားပိုက်ကောင်နေ့ရက်များ’ ကို ကျနော်ကတော့ absurdist fiction အမျိုးအစားလို့ မရဲတရဲဆိုကြည့်ချင်ပါတယ်။ အဲသလိုဝတ္ထုမျိုးတွေရေးတဲ့နေရာမှာ နာမည်ကြီးတဲ့ ကက်ဖ်ကာတို့၊ ကမျူးတို့၊ ဆာ့(ထ်) တို့၊ ဒေါ့စတိုယက်စကီးတို့ရဲ့ ဝတ္ထုတွေမှာတွေ့ရတတ်တဲ့ meaningless, purposeless life အတွေးအခေါ်မျိုးတွေ၊ နောက်ပြီး dark humour တို့၊ surrealist အစိတ်အပိုင်းတွေ ပါတာ၊ အစဉ်အလာ ဇာတ်လမ်းဇာတ်ကွက်ပုံစံ (traditional plot structure) တွေကို ချိုးဖျက်တာ အစရှိတာတွေကြောင့် ပြောကြည့်တာပါ။ ကျနော်က ပညာရှင်မဟုတ်တဲ့အတွက် absurdist fiction အမျိုးအစား ဖြစ်နိုင်တယ်လို့ “မရဲတရဲ” လေး ဆိုကြည့်ခြင်းသာ ဖြစ်ပါတယ်။ 

အစဉ်အလာဝတ္ထုတွေကို ငြီးငွေ့နေတဲ့ ကျနော့်အနေနဲ့ကတော့ အလားတူဝတ္ထုမျိုးတွေကို ဆရာရေအေးဆီကရော တခြားခေတ်ပြိုင်စာရေးသူတွေဆီကနေပါ မျှော်လင့်နေပါတယ်။ 

Comments

အဖတ်အများဆုံး

အာရှ ယဉ်ကျေးမှုတန်ဖိုးများနှင့် အစိမ်းရောင်မူဝါဒ နိုင်ငံရေး - ဗုဒ္ဓဝါဒရှုထောင့်မှချဉ်းကပ်ခြင်း

 နိဒါန်း အာရှသား အစိမ်းရောင်သမားတွေဟာ အနောက်တိုင်းသား အစိမ်းရောင်သမားတွေရဲ့ စဉ်းစားကြံစည် လုပ်ကိုင်ပုံတွေကို ပုံတူကူးရုံပဲဆိုရင်တော့ အာရှတိုက်မှာ ဖော်ဆောင်မယ့် အစိမ်းရောင်မူဝါဒ နိုင်ငံရေးဟာ ကျရှုံးမှာပါပဲ။ ရှေ့မှာလည်း နမူနာတွေရှိထားပါတယ်။ ဒေသတွင်းနိုင်ငံတွေမှာတွေ့ရတဲ့ ရှေးရိုးစွဲ ကွန်ဆာဗေးတစ်၊ လစ်ဘရယ်နဲ့ ဆိုရှယ်လစ်မူဝါဒရေးရာတွေကို ကြည့်ရင်လည်း ရလဒ်တွေဆိုးရွားလေ့ရှိတာ မြင်ရမှာပါ။ ကျွန်တော်တို့အာရှမှာ ဖော်ဆောင်မယ့် အစိမ်းရောင်မူဝါဒအားပြုနိုင်ငံရေးကို အနှစ်အသား ပြည့်ပြည့်နဲ့ အောင်မြင်တာ မြင်ချင်တယ်ဆိုလို့ရှိရင်တော့ လုပ်ရမှာက သီးခြား အစိမ်းရောင်အယူအဆတွေနဲ့ အလေးအနက်ထား ပေါင်းစပ်ဖို့အတွက် အာရှရဲ့ ယဉ်ကျေးမှုဇာစ်မြစ်တွေထဲက သင့်လျော်မယ့် အစိတ်အပိုင်းတွေကို စေ့စေ့စပ်စပ် လိုက်ရှာဖွေဖို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီ ဆောင်းပါးမှာဆွေးနွေးမှာကတော့ အာရှရဲ့ ယဉ်ကျေးမှုတန်ဖိုးတွေကို ဘာဖြစ်လို့ ပစ်ပယ်လို့မရဘူးလဲဆိုတာ၊ အဲဒီ တန်ဖိုးတွေက ဘာတွေလဲ ဆိုတာ၊ အာရှတိုက်မှာရော အာရှတိုက်ကြီးအတွက်ရော သီးခြားအသွင်ဆောင်တဲ့ နိုင်ငံရေးဖြစ်စဉ်တစ်ခု ဖန်တီးရာမှာ အဲဒီတန်ဖိုးတွေက ဘယ်လိုအကူအညီဖြစ်မလဲဆိုတာတွေပဲဖြစ်ပါတယ်။  အခုဆောင်းပါး...

အာဇာနည်နေ့နှင့် ခံစားမိသည့် ဆရာဇော်ဂျီ၏ကဗျာ

ဇူလိုင်လ ၁၉ ရက်နေ့သည် အာဇာနည်နေ့ဖြစ်သည်။ အာဇာနည်နေ့ကို ရောက်တိုင်း ကျဆုံးလေပြီးသော အာဇာနည် ခေါင်းဆောင်ကြီးများအား ပြည်သူအပေါင်းက သတိတရ ရှိကြ လေသည်။ လွန်ခဲ့သော ၆၃ နှစ်၊ ဤနေ့ ဤရက်က ဆိုလျှင်ဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံ တစ်ဝန်းလုံး လှည်းနေလှေအောင်း မြင်းဇောင်း မကျန်သော ပြည်သူအပေါင်း တို့သည် အပြင်မှာ သူတို့ လူကိုယ်တိုင် မြင်ဖူးချင်မှ မြင်ဖူးမည်ဖြစ်သည့်၊ စကားပြောဖူးချင်မှ ပြောဖူးမည်ဖြစ်သည့် အာဇာနည် ခေါင်းဆောင်ကြီးများ အတွက် ဖြေမဆည်နိုင် မျက်ရည် ဖြိုင်ဖြိုင် ကျခဲ့ကြဖူးလေသည်။ လောကတွင် လူတို့သည် မိမိချစ်ခင်ရသော ဆွေမျိုးသားချင်း၊ ညီအစ်ကိုမောင်နှမများနှင့် ခွဲခွာရ၍ ငိုကြွေးတတ်သည်မှာ သဘာဝကျသော်လည်း ကိုယ်နှင့်သွေးမတော် သားမစပ်၊ ရင်းနှီးကျွမ်းဝင်ခြင်းမရှိသော လူတစ်ယောက် (သို့မဟုတ်) လူတစ်စုအတွက် ငိုကြွေးကြသည်မှာ အဘယ်ကြောင့်နည်း။ ဘဝတွင် မိမိ၏ မိဘ၊ ဆွေမျိုး၊ ဇနီးခင်ပွန်း၊ သားသမီးတို့အတွက် ငိုကြွေးခြင်းက သံယောဇဉ်ကြောင့် ဖြစ်ပြီး အာဇာနည်တို့အတွက် ငိုကြွေးခြင်းကမူ ထိုသူတို့အပေါ် မိမိထားသည့် တန်ဖိုးတစ်ခုကြောင့်၊ (တစ်နည်း) အစားထိုးမရသော ဆုံးရှုံးမှုအတွက်ကြောင့် ဖြစ်သည်။ ငိုကြွေးတာချင်း တူသော် လည်း ငိုကြွေး ပုံချ...

နယူးယီးယားဟာသ

နှစ်တစ်နှစ်ကုန်တော့မယ်ဆိုတိုင်း ကျနော်တို့တတွေ ပြက္ခဒိန်အသစ်ကို ချိတ်ကြ ရှေ့တစ်နှစ်စာ ဟောစာတမ်းတွေ ဟိုလှန် သည်ပွတ် ဖတ်ကြ ဒီနှစ်ထက် ရှေ့နှစ်က ကံပိုကောင်းမှာလား ချောင်းကြည့်ကြ။  တကယ်တော့လည်း ခုနှစ်ဟောင်းဆိုတာကိုက  တစ်ချိန်တုန်းက နှစ်သစ်ပဲမဟုတ်လား အဲသည်တုန်းကလည်း  ခု မလိုချင် စွန့်ခွာထွက်ပြေးချင် မြန်မြန်ကုန်ဆုံးနေစေချင်တဲ့ နှစ်ဟောင်းကိုပဲ မနှစ်တုန်းက  “လာပါတော့ အခါခါမော့ မာလာဖော့ မျှော်ပေါ့လေးနာရီ” လုပ်ခဲ့ကြ။ ရင်ခုန်ခြင်းများစွာနဲ့ ကြိုဆိုခဲ့ကြ ဝိုင်ခွက်တွေ တိုက်ခဲ့ကြ ဘီယာတွေ စီးဆင်းခဲ့ကြ အသားကင်တွေ၊ ငါးသံပရာတွေ အကြော်တွေအလှော်တွေ မီးရှူးတွေ မီးပန်းတွေနဲ့ပဲ  ကြိုဆိုခဲ့ကြ။  နှစ်သစ်ထဲဝင်ပြီး ပထမကွာတားလောက်ရောက်တော့ ရင်ခုန်သံတွေ အေးစက်ခဲ့၊ နှေးကွေးခဲ့ကြ မောပန်းနွမ်းနယ်လာခဲ့ကြ နုံးချိမောဟိုက်လာခဲ့ကြ အားတင်းကြရ၊ အချင်းချင်းအားပေးကြရ ဟောစာတမ်းတွေ မှန်တာတွေလည်းရှိ လွဲတာတွေလည်းရှိ ဘယ်နှလကျန်သေးတယ်၊ လက်ကျန်ကာလမှာ ဘာဖြစ်ဦးမယ်ရယ်လို့ ရက်လရှင်းတမ်းမှာ ကံဇာတာကြွေးကျန်ကို ပေသီးခေါက်ကြ။  ရယ်ကြ၊ မောကြ။ အားဖြည့်ကြ။ ရေဖြည့်ကြ။  နိုဝင်ဘာ၊ ဒီဇင်ဘာရောက်တော့ ကောင်းကျိုးမ...

‘တဏှာထက်ကြီးသောမြစ် မရှိ’ - ဆယမ်၏ များများထုတ်များများသုံးဝါဒကို ဗုဒ္ဓရှုထောင့်မှဝေဖန်ခြင်း

“ဖွံ့ဖြိုးမှု (တိုးပွားခြင်း) ဆိုတဲ့ စကားကို ပါဠိဘာသာနဲ့ ‘ဝဍ္ဎန’ လို့ ခေါ်ပါတယ်။ များပြားခြင်း လို့ အဓိပ္ပာယ်ရတယ်။ ကောင်းတဲ့အရာတွေ များပြားတာဖြစ်နိုင်သလို ပြဿနာ၊ ဒုက္ခဆင်းရဲ၊ ပဋိပက္ခတွေ များပြားတာလည်း ဖြစ်နိုင်တယ်။ ဒီနေ့ကမ္ဘာမှာတော့ ဖွံ့ဖြိုးမှုဆိုတာရဲ့ အဓိပ္ပာယ်ဟာ ကမ္ဘာကြီးမှာ အသိဉာဏ်ပညာကို လျစ်လျူရှုပြီး ရုပ်ဝတ္ထုပစ္စည်းတွေနောက်ပဲ လိုက်နေကြ ပေါများပြည့်လျှံနေကြတယ်ဆိုတဲ့ အဓိပ္ပာယ်ရတယ်။” ဒီ စကားကို မိန့်ကြားခဲ့သူကတော့ ဆယမ်* ဗုဒ္ဓဘာသာရဟန်းတော်တပါးလည်းဖြစ် အတွေးအခေါ်ရှင်လည်း ဖြစ်တဲ့ အရှင် ဗုဒ္ဓဒါသဘိက္ခုဖြစ်ပါတယ်။ ဒီ စကားပေါ်ကိုအခြေခံပြီး ဆရာ ဆုလက် ဆီဝရက်ဆက ဘာပြော သလဲဆိုတော့ များများတိုးထုတ်၊ များများသုံးစွဲဝါဒ (consumerism) က နောက်ဆုံးပေါ်မိစ္ဆာဘာသာပဲတဲ့။   ဒီ ဆောင်းပါးမှာတော့ ဆယမ်နိုင်ငံအပေါ် များများတိုးထုတ်၊ များများသုံးစွဲဝါဒရဲ့ ရိုက်ခတ်မှုအကြောင်းရယ်၊ ဆရာတော် ဗုဒ္ဓဒါသနဲ့ ဆရာဆုလက် ဆီဝရက်ဆတို့နှစ်ဦး ဟောပြောခဲ့တာတွေအပေါ် အခြေခံထားတဲ့ အမြင်သစ်၊ လမ်းကြောင်းသစ်တွေအကြောင်းရယ်ကို ဆွေးနွေးထားပါတယ်။ အဲဒီ ဆရာနှစ်ပါးဟာ ဆယမ် နိုင်ငံရဲ့ လူမှုအကျိုးပြုဗုဒ္ဓဘာသာရဲ့ ဗိသုကာတွေပါ။ ဒီ ဆောင်းပါးကို ...

သေမင်းနှင့်ရက်ချိန်းပြန်ယူခြင်း

ငါချစ်ခင်ရသူတွေ လေးစားရသူတွေ မြတ်နိုးရသူတွေ တဖြုတ်ဖြုတ်ကြွေသွားကြတော့ ငါ့မှာ သေမင်းနဲ့ပြန်တိုင်ပင်ရတယ်။ ရက်ချိန်းပြန်ယူဖို့မျက်နှာလုပ်ကြည့်တယ်။ ငါထားခဲ့ရမယ့်သူတွေ ငါ့မျက်နှာကိုကြည့်နေကြသူတွေ ငါအခုခံစားရသလို မခံစားစေချင်သေးဘူးလို့။  သေမင်းကပြောတယ်။ လူတိုင်းက ဒီလိုပဲပြောကြတာပဲ မင်းမို့လို့ အစဉ်အလာကိုဖောက်ဖျက်လိုက်ရင် ငါ မျက်နှာလိုက်ရာ ကျလိမ့်မယ် တဲ့။ ငါကပြန်ချေတယ်။ ခြွင်းချက်ဆိုတာလောကရဲ့ဓမ္မတာလို့။ ဆိုတော့ သူကပြောတယ် မင်းဟာခြွင်းချက်နဲ့ ထိုက်တန်ကြောင်း  ပရိုပိုဆယ် တင်ပါဦး၊ ငါကြည့်စမ်းမယ် တဲ့။ ငါဟာသစ်ပင်စိုက်ရဦးမှာလို့  ပြောလိုက်တော့ သူကရယ်တယ်။ ကမ္ဘာဟာခေါင်းတုံးဖြစ်တော့မယ်ဆိုမှ လူတွေဟာ မင်းလိုလူတွေနဲ့မတန်ပါဘူး။ မင်းတစ်ယောက်နဲ့ ဘာထူးမှာတုံး ...  နှမ်းတစ်လုံးနဲ့ဆီမဖြစ်ဘူးကွ တဲ့။ မဟုတ်ဘူး ... ငါကိုယ်တိုင်သစ်ပင်ဖြစ်မှာ သစ်ပင်နဲ့တူသောပုဂ္ဂိုလ်ဖြစ်မှာ ငါဟာအရိပ် ငါဟာအကိုင်းအခက် ငါဟာအသီးအပွင့်ဖြစ်မှာ။ ငါ့အရိပ်ကိုခိုသူတိုင်းဟာအေးမြနေမယ် ငါ့ရဲ့အသီးအပွင့်တွေကို ငှက်တွေကကိုက်ချီပြီး အရပ်ရှစ်မျက်နှာမှာ ပြန့်ပွားပေါက်ရောက်စေလိမ့်မယ်။ ငါဟာ လောကရဲ့နှစ်တစ်လုံးကနေ  ရာဝင်အိုးနဲ့ပြည့်...